Selecteer een pagina

PORTFOLIO

Café Philip

Pitch
Ik geef toe, het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.
Waarbij er eens een hoog opgeleid meisje genaamd Amanda was,
Ondernemend, altijd samen met vriendinnen en een juiste sociale woordenschat.
In dit onderzoek heet ze de Panenquie en is ze online erg actief,
vind ze alleen nog niet de juiste ontmoetingsplek waarbij het onbekende prikkelend en spannend is.
Wel gaat ze, als ze uitgaat compleet uit haar dak, waarbij ze haar vriendinnen niet teleur wil stellen.
Dus is het ontmoeten van nieuwe mensen een gemis.

Op een dag wordt Amanda in de stad verrast door proppers van Café Philip met de boodschap dat het tijd is voor een BOND feestje.
Amanda kijkt op social media en ziet haar favoriete influencer in een grappig doktersachtig filmpje op de Instagram pagina van Café Philip en denkt wauw jeetje.
Wanneer ze vervolgens de pagina volgt wordt ze op de hoogte gebracht van het event HI DOUCHE BAG!
En ziet al veel het event langskomen op Instagram doormiddel van een hashtag.
Amanda brengt haar vrienden en vriendinnen op de hoogte van het event en besluit te gaan.
Op de avond zelf blijkt ze nog veel meer versteld te staan.
Haar influencer staat aan de deur en ook ziet ze op de tweede verdieping groen licht met een Heineken ambassadeur.
Wanneer ze naar boven loopt om haar jas in de kluis te stoppen merkt ze op dat het erg druk is in de rokersruimte, gezelligheid en geen gezeur.

Ze loopt naar binnen en ziet een heuse social media wall met gasten die gezellig in gesprek zijn.
Het delen van content is hiermee de aanjager van het creëren van meer fans; het idee van een creatief brein.
Er wordt de rest van de avond content gedeeld, bier vloeit rijkelijk en er wordt over en weer geschreeuwd.
HI DOUCHE BAG! is hiermee een event dat het thuisgevoel stimuleert en het on- en offline ontmoeten bij de Panenquies, de doelgroep, op een extraverte manier manifesteert.
Met loyaliteit en identiteitsbevrediging als resultaat.
Zijn er wat glitters, doktershumor filmpjes en een Philip academy voor personeel nodig als daad.
Met eventuele hulp van een brandstore van Heineken op de tweede etage,
Zal een Philip signatuur qua vormgeving zich online kenbaar maken als een prachtige etalage.
Een etalage waarin de Panenquies zich thuis zullen voelen en elkaar online zullen vinden.
Waarbij ze glitterende welkomstdrankjes zullen ‘sharen’ met #hidouchebag als het nieuwe Tinder.

Een ‘movement’ van Café Philip gasten, altijd een glamoreuze verschijning.
Toename in traffic, omzet, gemiddelde besteding aan drankjes die ‘worth sharing’ moeten zijn, toename marktaandeel Tilburg en zowel on- als offline meer fans.
De daadwerkelijke bekroning op de nightlife awards, zonder grens.
Graag licht ik het hele proces nu nog toe; voor een juiste overdracht.
Heel erg bedankt voor jullie aandacht!

GROOTSTE KANSEN (OPPORTUNITIES)

Doelgroepanalyse:
Kernwaarden Panenquies: gezelligheid, genieten en ontmoeting. Deze kunnen gestimuleerd worden door beleving, diversiteit, levendigheid, prikkeling, uitdaging en vrijheid te bieden in de concepten. Daarbij moeten De Panenquies hun extraversie kwijt kunnen en moet de vriendengroep het te allen tijde ook leuk vinden. Herkenbaarheid en niet te radicale ideeën spelen hier zeker een rol in, maar ook het benaderen van de juiste ‘Influencers’.

Opdrachtgeversanalyse:
Samenwerking, verbinding en acceptatie zijn waarden die hierbij centraal staan en bijdragen aan de waarden van Café Philip zelf.
Eigen grenzen overschrijden, extraordinair, internationaal en social movement. James bond.

De huidige identiteit focust zich meer op de waarden gezelligheid, kwaliteit en snelheid. De identiteit van de toekomst zal zich meer gaan focussen op specialisatie in de vorm van innovatie en technologie, ontmoeting in de vorm van memorabele momenten en gewoonte in de vorm van traditie.

Sectoranalyse:
Kennis, creativiteit en verbinding.
Ondernemende hotspot.
Meeliften op een nieuwe vorm van realiteit, werken, ondernemen, zzp.

Trendanalyse:
Behoeftebevrediging online. Macrotrend iPride. Kernwaarden: verwennerij, online, vrijheid van meningsuiting, zelftrots en exhibitionisme.
Eenvoudige beleving. Macrotrend Minimalism. Kernwaarden: eenvoudigheid, voordelig, essentie, kwaliteit, energievol, en simpel.

 

Conceptversterking en productontwikkeling

Jaar 2017
Opdrachtgever Café Philip, Fontys